Més informació [ Detall d'activitat

 
1001090511   Espais de ciència, possibilitats i límits. Petits Talents Científics. 2n cicle d'educació infantil i cicle inicial d'educació primària
2016-2017   Seminari semipresencial. Educació Infantil-Primària
  
   19/10/2016 - 1/3/2017 (20 hores) de 18:00h a 20:00h
   Institut Municipal d'Educació de Barcelona (IMEB)
   Pl. Espanya, 5 (Barcelona) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Mixt
Organització   Consorci d'Educació de Barcelona
  
  
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016
  
Descripció i   Metodologia:   El programa Petits talents científics organitza un curs de formació per tal de fomentar l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de les ciències de l’alumnat d’infantil i primària.
Aquesta edició del curs es centra en proporcionar als centres educatius un seguit de recursos i orientacions pedagògiques que poden ajudar als mestres a introduir els espais de ciència com a organització metodològica centrada en la participació i implicació dels nens i nenes a l’aula..

Després del curs se celebrarà un Encontre d’experiències, que tindrà lloc el 28 de març de 2017 per mostrar els projectes elaborats.

A més, els centres educatius dels mestres participants poden sol•licitar una xerrada- taller sobre ciència adreçada al Claustre de professorat per compartir la metodologia i els objectius de Petits Talents Científics.
  
Objectius   •Fomentar l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de les ciències de l’alumnat de primària.
•Proporcionar als i a les mestres recursos i orientacions pedagògiques per tal que puguin portar la pràctica experimental i la recerca a l’aula a partir de l’organització en espais.
•Afavorir la programació coordinada entre els docents dels diferents cicles d’un mateix centre educatiu.
•Despertar el interès de l’alumnat per a l’aprenentatge de la ciència. Canviar les idees preconcebudes sobre la ciència i els científics entre els infants.
•Millorar el nivell competencial de l’alumnat d’educació infantil i primària en ensenyaments científics.
  
Continguts   L’objectiu d’aquest curs és compartir amb els centres educatius un seguit de recursos i orientacions per a promoure experiències positives d’aprenentatge i acostament a la ciència a través de la implementació de l’organització en espais a l’aula. Quines característiques han de tenir les propostes? quins materials? quins processos d’aprenentatge ens interessa que passin? quin hauria de ser el nostre paper com adults? Abordarem aquests i altres dubtes de manera distesa a partir de l’anàlisi d’experiències existents i dels propis neguits.

Sobre aquestes temàtiques durem a terme les següents sessions: .
-19 d’octubre de 2016. Espais de ciència, sí, però com!.
-5 de novembre de 2016. Dissabte a Manresa. Sessió de 4 hores.
- El Lab 0-6, un espai de ciència per infants que investiguen.
- De què parlem quan parlem d’experimentació?
- 23 de novembre de 2016. Preguntes investigables.
- 18 de gener de 2017. El paper de l’adult en un espai de ciència.
- 1 de febrer de 2017. Sessió d’assessorament i seguiment de les experiències que s’estiguin desenvolupant a les aules.
- 15 de març. Presentació dels projectes realitzats pels docents i intercanvi d’experiències.
La coordinació del curs és a càrrec de Conxita Márquez (departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals, UAB) i Montserrat Pedreira (directora de Grau en Educació Infantil, Facultat de Ciències Socials de Manresa, UVic-UCC ).
  
Avaluació   La implementació de la proposta comptarà amb l’assessorament i guiatge de les coordinadores del curs en diferents moments. A la darrera sessió de presentació de les propostes s’afavorirà l’intercanvi d’idees i les aportacions entre participants per a tenir l’oportunitat de millorar la proposta amb les mirades dels altres.


Avaluació de procediments:
En acabar el curs s’avaluarà:
•L’adequació curricular dels continguts i les activitats proposades pel formador
•Els materials i recursos emprats
•Les aptituds del formador
  
Requisits de  certificació   Per obtenir el certificat de l’activitat s’ha de realitzar el 80% d’hores presencials i presentar un projecte realitzat amb l’alumnat.
  
Persones  destinatàries   La formació s’adreça als docents de 2n cicle d’educació infantil i de cicle inicial d’educació primària i dels centres educatius sostinguts amb fons públics de la ciutat de Barcelona.

Per afavorir el treball cooperatiu entre l’equip de mestres de la mateixa escola, es prioritzaran les demandes dels centres que inscriguin dos dels seus docents.
  
E-mail   mmolinsg@bcn.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   19/10/2016   1800   2000 
 Sessió 2   dissabte   05/11/2016   -   - 
 Sessió 3   dimecres   23/11/2016   -   - 
 Sessió 4   dimecres   18/01/2017   -   - 
 Sessió 5   dimecres   01/02/2017   -   - 
 Sessió 6   dimecres   01/03/2017   1800   2000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent